Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Emma - 15 oktober 2009 19:44


Halvvägs igenom oktober redan...Det är inte lång tid kvar tills lillkillen blir 4 år! Men innan det blir ju brorsan 26. Ja han börjar bli gammal han...men jag är ju alltid 2 år äldre, så då måste jag ju redan vara last gammal.

Ville bara checka in och visa att jag lever efter kaffet i morse. Det var ju inte gott, men det gick ner....ser fram emot mitt Gevalia imorgon, dock.


Finns det någon kurs man kan gå som får en att förstå Facket, a-kassan och andra instutioner? Då vill jag gärna skriva upp mig på den, för jag blir galen på alla dessa bestämmelser, regler, fackspråk mm som en vanlig dödlig inte förstår sig på!! Skall visst betala ännu mer i medlemsavgift, för att jag inte har fått någon ersättning som arbetslös än??!! Ja men den mattematiken går ju jättebra ihop. Räcker det inte med de 650 kr ca jag betalar varje månad, nu vill ni 240 till, men ni vill inte betala ut något??!! Kanon...bra affärside, att inte jag kom på det först. Men nu skulle dom titta på min ansökan, sa tanten. Om inte idag, för det kunde hon verkligen inte lova, så imorgon. Men tackar tackar...då har det bara gått 15 veckor sen jag blev varslad. Tada, ni får ett pris..Guld i mun

Ni kanske känner av min bitterhet..men jag blir så galen när dom skall krångla, och "tappa" bort papper, som gör att jag står utan pengar. Suck..


Jag muntrar upp mig själv med lite Boyceavenue..ni kan väll lyssna med, så kanske ni blir lika glada som jag:


Klicka här!!

Av Emma - 15 oktober 2009 09:28


Ja, jag är en Gevalia tjej...ända ut i fingerspetsarna. Så förstå min fasa när jag upptäckte att kaffet var slut nu på morgonen, och förstå min glädje när jag såg att mannen hade köpt nytt, för att sedan bara kastas tillbaka ner i hålet igen när det inte var Gevalia!!! Zoega Skånerost!!! Vad är det frågan om??? Jag vet inte ens hur många mått till koppar jag skall ta! Jag är helt ute på djupt vatten...på väg att drunkna. Jag hade så sett fram emot en god smörgås med lantbröd och ny god ost, och ett par koppar kaffe. Men jaha...får väll se ifall jag kan få i mig rävgiftet. Sen blir det jag som springer in i affären på väg hem från dagis. Det kan ju inte gå till på detta sättet.

Don´t mess with a kaffesugen girl!!



Några favvo bilder på junior:


1.   2.  3.   


1, På museiet (stavas det verkligen så?? nej..) där som har byggt upp en stor båt, ungarna kan leka i. Ibbe leker Titanic, och spanar efter sin älskande.

2, På lekplatsen bakom vårat hus..i våras någongång.

3, Nej mamma, det var inte jag som åt upp chokladen! Men jag ser ju att du har ätit den. Nej, det var inte jag!! Hmmmm...vad är det du har i ansiktet då?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kommer ni ihåg dom fluffiga och söta dagböckerna man hade som liten, med en liten kattunge på, och ett oerhört inbrottsäkert hänglås? Där man skrev om vad man gjorde i skolan, vilka man lekte med, och dessa oändliga utlägg och listor om vem man var kär i!

Våran son

Lilypie Kids Birthday tickers

Våran dotter

Lilypie First Birthday tickers

Fråga mig

0 besvarade frågor

E + M = Sant

Daisypath Anniversary tickers

Mitt humör

My Unkymood Punkymood (Unkymoods)

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Omröstning

En sommar utan sol.....?
 ..är ingen sommar alls!
 ..spelar ingen roll.
 ..är det bästa som finns!!

Gästbok

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards