Alla inlägg under november 2009

Av Emma - 29 november 2009 10:33


Då var det inte särskilt långt kvar till julafton. Tiden går så fruktansvärt fort mot slutet, nyss var det ju midsommar och alla suckade när man ville planera hos vem man skulle vara under jul. Men nu är det snart här!! Jag har inte köpt några paket, men jag vet vad jag skall köpa till alla...nästan. Det är väll inget problem att shoppa igentligen, men jag vill inte köpa bara för att köpa. Vill bara köpa saker som jag vet att personen verkligen vill ha, kommer att använda osv. Känns meningslöst annars.


Kolla in detta huset...här kan man snacka om att ha julpimpat det till max!! Herregud, det måste ha tagit evigheters evighet, och kostat multum. Men kul är det iallafall. Jag ligger väll lite i lä där..men det gör nog dom flesta. detta är ifrån USA. Givetvis. Vart annars?


Kollar ni på Robinson? Jag gillar det programmet. Men det är lite svårt nu i början när dom är så många, det är roligare när lagen börjar bli lite mindre. Och jag som hade så förutfattade meningar om hur Paulo skulle vara, måste erkänna att han passar bra in i detta sammanhanget. Han är högljud, ställer frågorna man skall och pushar på dom tävlande. Jag gillar Linda också, men hon passar bättre i Bonde söker fru.


Idol!! What can I say? Mariett åkte ut, Calle är vidare. Jag kan lova att finalen kommer att stå mellan Erik och Tove. Och det bli väll ok. Dom är väldigt olika, och det är roligt. Kanske inte blir samma sak ifall det hade blivit Calle och Erik...dom påminner ju om varandra mer, röstmässigt. Men jag skall erkänna...det rör mig inte sååååå mkt vem som vinner. För vad har vi lärt oss efter alla dessa år. Man behöver (eller skall igentligen) inte vinna för att det skall funka för dom. Jag menar Marie Piccaso (stavning?) Jag såg henne i efter 10 härom veckan. Men innan det har jag inte sett henne sedan hon vann. Och jag har inte hört något från Kevin Borg heller. Visst han spelar musikal..men nu var det ju Idol han vann, och som dommarna så gärna och ofta påpekar, dom letar efter en internationell stjärna. Så det blev väll inte så bra för honom heller? Och dom andra killarna som jag inte ens vet vad dom heter...vart är dom? Agnes är väll den vinnaren som har lyckats bäst.


Nej nu skall jag tända det första advent ljuset, och försöka att inte få ångest inför alla pengar man kommer att kasta, äta upp, ge bort under några fjuttiga timmar på julafton.


Kram Emma


Av Emma - 27 november 2009 13:11


Fick detta kortet skickat till min mobil idag, det är från fotograferingen på dagis, och jag tycker att han ser så stor ut! Min lilla plutt....såhär söt blev han:


  

Tänk om han kunde sitta lika fint och vara så väluppfostrad och lugn som han ser ut på denna bilden, haha. Nej han är go...min älskling!

Av Emma - 26 november 2009 15:17

Börjar bli klar med julpimpningen av vardagsrummet. Det är bara granen som fattas, men det får komma senare. Va nere och köpte julblommor idag, så nu har stämningen helt infunnit sig  


                


Inte världens bästa kvalite från mobilkameran, men man ser ju vad det är iallafall. Vet inte riktigt vart vi skall ha granen än, men det löser vi när det blir dags.


kram Emma

Av Emma - 26 november 2009 09:17

...efter sin förlamning pga sprutan!! Så skönt att h*n hittat tillbaka till sin forna form. Igår gjorde det så in i *pip* ont, men framåt kvällen när jag skulle lägga mig, var det bara lite ömt. Känner fortfarande av det, men det är tusen ggr bättre. Hurra!!


Så vad gjordes igår...jo, jag tog fram och ställde bort. In med julen, ut med normala vardagen. Lampor skulle ställas undan, duken packades iväg, fick ta bort många av mina ljuslyktor för att bereda en väg för det juliga. Och stakar skulle kollas över, tomtar skulle placeras i någorlunda storleksordning och väl utspritt. Nu äger jag ju inte så många julsaker, och lika bra är väll det.  Men mina nya snölyktor, ljusstakar och ljusstaken jag fick av mamma åkte fram. Nu är det bara julblommorna som återstår...och granen såklart, så är lägenheten julpimpad!  


Så det höll jag på med en stund igår, torkade, dammsög och pyntade. Sen var det hämtning på dagis..i regn som vanligt. Hem till mannen som åkte iväg med sonen ett tag och kollade runt lite. Sen blev det kinamat...again   enligt mannens önskan. Så det var mumchig.


Kvällen bestod av lite tv tittande, Bonde söker våp, Grey´s anatomy, och sedan höjdaren So you think you can dance. Hahahaha, såg ni det? Gud va hemskt att man skrattar åt folk som gör illa sig, men det var en ganska kraftig kille som skulle dansa..tja..hip hop, locklin, street va det nu var, och han hamnade så fel på sin ena fot så den bara vek sig. Det såg så roligt ut, och fruktansvärt ont! Men han bara tog sig upp från platsen han hamnade på, gjorde tummen upp och flinade, och fortsatte dansa. Ja herregud...vilken kämparglöd. Det hela slutade med att en läkare fick komma och han kunde inte fortsätta mot sin dröm.


Det blev ingenting med jobbet...det funkade inte. Men det kommer väll fler tillfällen. I have faith!! 


Vad händer idag?? Hmm..låt mig se. Det är torsdag. Jag vaknar, går till dagis med miniman, kollar jobb, skickar cv, tar mig en kopp, skickar mannen till jobbet, kollar på days of our life, diskar upp det som finns, städar lite, förbereder middag, hämtar plutten, äter mat, kollar på tv, leker, bråkar och busar lite, kollar på tv igen, somnar. Avundsjuka, I know??! Haha


Nej nu skall jag ta mig en kopp  , och njuta av livet så gott det går.


Kram Emma

Av Emma - 24 november 2009 15:32


Lika bra som jag mådde igår efter sprutan, mår jag skit idag! Sonen har klarat sig utan några symptom, inte ens sagt att han har ont i armen eller ngt. Men jag...suck...har fått feber, blixtrande huvudvärk i snart 1 dygn, och ont i armen. Kunde inte gå för att hämta sonen på dagis idag, så mannen fick åka ifrån jobbet för att hämta honom hit..jag kunde bara inte gå ut. Låg med stort täcke, tjock morgonrock, fullt påklädd i soffan och frös. Haha, vilken syn. Känner mig aningen bättre nu..men fortfarande som om jag blivit påkörd av ett tåg efter att ha krökat på Ibiza i 3 veckor.


Nu skall mannen komma med lite mat...nej jag orkar inte ens laga mat till mig och sonen..vilken tur att han finns ibland Flört


Simma lungt, kram Emma

Av Emma - 23 november 2009 14:37

 

Då var det avklarat. Sprutan! Och jag är så stolt över min son. Inte en tår, inte ett ljud. Mer än att han inte ville sitta helt stilla i mitt knä, men annars ingenting. Och lilla jag då?! Jag svimmade inte. Måste ärligt säga från en som hatar allt med sprutor..det var verkligen ingenting. Jag kännde inte när hon sprutade in vaccinen, och knappt sticket. Det är ju så när man är rädd för ngt, man gör sig själv räddare med hur man tänker och fantiserar om hur ont det skall göra.

Hur mår jag nu då? : Jo..jag känner mig lite "svag" i armen..om om den var ...trött. Det känns lite när man använder den, men ingenting som gör särskilt ont. En bra orsak till att inte städa, dammsuga och diska för mkt idag Flört


Skall slappa lite nu...miniman mår bra för tillfället, men jag känner att det kanske smäller till snart. Vet inte hur lång tid efter biverkningarna brukar komma för dom som får det. Hoppas att vi klarar oss utan dom..men men min tur (eller otur) så blir det väll illa.Skrattande


Kram Emma

Av Emma - 23 november 2009 12:00


...vi skall ta sprutan!! Jag och min sprutskräck...hur kommer detta att gå? Jag skall ju sitta där och vara ett föredömme för min son, men kanske blir den som bryter ihop Skrattande Men jag måste ju ta den, så det är bara att bita ihop. Jag återkommer med en prognos senare..ifall jag kan skriva...haha...suck

Av Emma - 22 november 2009 13:00


Slutet på helgen...det gör ingen större skillnad för mig, det är som vilken dag som helst. Regnet faller, men jag och lillkillen skall trotsa regnet och gå ut. Han är helt stollig, och jag orkar inte vara inne med honom. Så regnkläderna på, och lek!!!


Satt och grinade som en bebis på kärlekstemat på Idol i Fredags. Jag är så överkänslig när det kommer till sådana grejjer, och när andra folk bli rörda, då bara sprutar tårarna. Mest var det väll när Reza sjöng till sin mamma, och hon kom upp på storbilds skärmen bakom henne senare. Oj oj..1 toalettrulle gick åt till att snyta mig. Och hon sjöng ju så bra, verkligen synd att hon åkte ut.

Kolla in Reza om ni missade det!


Har faktiskt satt upp julgardinerna, för Ibbe höll på att dra sönder mina trådgardiner varje dag, så det hängre kanske 5 trådar kvar på varje! Inte så fint alls. Och så tog jag fram lite nya ljusstakar, och bytte plats på lite andra saker. Ser jättemysigt ut.


Imorgon skall vi ta sprutan..hoppas jag. Att det finns vaccin och så. Bara Ibrahim får den, så kan väll jag vänta, så känner jag. Men vi får se.


Nej, nu bär det iväg ut...plask på er!

Presentation


Kommer ni ihåg dom fluffiga och söta dagböckerna man hade som liten, med en liten kattunge på, och ett oerhört inbrottsäkert hänglås? Där man skrev om vad man gjorde i skolan, vilka man lekte med, och dessa oändliga utlägg och listor om vem man var kär i!

Våran son

Lilypie Kids Birthday tickers

Våran dotter

Lilypie First Birthday tickers

Fråga mig

0 besvarade frågor

E + M = Sant

Daisypath Anniversary tickers

Mitt humör

My Unkymood Punkymood (Unkymoods)

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Omröstning

En sommar utan sol.....?
 ..är ingen sommar alls!
 ..spelar ingen roll.
 ..är det bästa som finns!!

Gästbok

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards