Alla inlägg under oktober 2010

Av Emma - 4 oktober 2010 11:30


Jag måste bara få börja med att ropa ut att min första vecka av kontrollerat matintag, mindre portioner, mer motion, inga sötsaker alls, har resulterat i:

-4,4 kg!!!! På en vecka!! Och jag har ätit. Ingen diet här inte. Rört på mig lite mer, men inte till full kapacitet då jag har haft ont i halsen. Ja detta känns underbart. Toppen. Och jag mår kanon, har fått en ny energi för livet. Ja detta skall jag klara. Till sommaren....ja då ni!! :-)

Så iom detta har jag ju klarat av delmålet som jag satte till den 11/10 med -4 kg.


Jag satsar nu på:


-4,5 kg , 25/10


Vi skall se ifall det håller i sig, och att jag klarar av det. Det blir ju 1,5 kilo/vecka. Jag satsar stenhårt på detta.

 


Mamma var ju här i helgen, vi hade jätte trevligt. Var ute lite med barnen, tjötade, åt gott mm. Som man brukar göra när vi ses. Fick en skitgo halsduk, 2 par vantar, och så kommer ju Zumba Fitness paketet om några dagar. Här skall dansas :-) Ibbe fick vantar och en för tidig födelsedagspresent, en overoll. Skitbra, och den var snygg med. Alltid ett plus. Lillan fick 2 st pyjamasar. Det behövde hon. Tack mamma, V och mormor för detta fina.


Nu skall jag börja förbereda lunchen, det blir köttfärsås med massa bönor med råris. Mums mums. Och sedan skall jag ge mig på att koka egen ärtsoppa för första gången. Bönorna har legat i blöt sedan igår. Det får bli det till mellanmål senare ikväll.


Kram Emma som idag är 1 år visare, snyggare och gladare!!!

Av Emma - 1 oktober 2010 14:24

Oktober månad är ju den officiella månaden för bröstcancer. Tänk en extra tanke, skänk en extra peng. Och om du inte har mkt att ge, köp bara ett rosa band och bär det på din krage. Det kostar ofta bara 20 kr, det har vi ju alla råd med!!




 

Kram Emma


Av Emma - 1 oktober 2010 10:59

Jag klickar mig runt som en galning på alla mina favvo sider nu när lillan sover. Det är mkt som skall hinnas med. Forum och trådar som skall svaras på, vänner som skall uppdateras med det sista skvallret, bloggar som skall skrivas. Och man vet ju inte hur lång tid man har på sig. Innan lilla sessan bestämmer sig för att vakna, så det blir ett ganska kort inlägg här och nu.


Jag är inne på 5:e dagen utan sötsaker!! Am I stolt eller vad? Inget slisk slask, och jag mår toppen! Och motionerat har jag gjort också. Halsont sitter fortfarande i, men jag har börjat lite smått. Känns underbart att röra på sig. Jag ser ut som en svettandes tomat när jag kommer hem, och säkert när jag gått ute också, men det skiter jag i! Ja jag är fet, men jag försöker iallafall göra ngt åt det. Jag tycker att jag är duktig. Och det är inte ofta jag känner så om mig själv. Härligt!!


Min underbara mumma kommer ju upp imorgon, och hon hade en toppen nyhet till mig härom dagen. jag fyller ju år på måndag och i present skall jag få Zumba Fitness box med dvd:er och hantlar av henne, hennes man och mormor. Wiiiiiiiieee! Jag blev så glad. Den kommer väll hem till mig i mitten av nästa vecka. Då bannimej..jag skall få rullande höfter som Shakira , haha.


 

Köpte lite kläder till lillan igår, skall se ifall jag kan lägga in lite bilder på dem. Hon kommer bli så underbart söt, lilla sessan. Och mys sonen fick pysselsaker från BR och Panduro. Han har blivit besatt av detta med att pyssla. Skall ta kort på ngt han gjorde till mig på dagis. Så fantasifullt och fint. Jag älskar min barn så!!!

Fast denna köpte jag i röd.

 En klänning i olika lila nyanser, 2 packa strumpebyxor med hjärtan i olika färger och ett par ljuslila, en basic vit body och 2 par strumpor. Fin fint.



Ha det bra i helgen, hoppas att detta fina höstväder håller i sig.


Kram Emma

Presentation


Kommer ni ihåg dom fluffiga och söta dagböckerna man hade som liten, med en liten kattunge på, och ett oerhört inbrottsäkert hänglås? Där man skrev om vad man gjorde i skolan, vilka man lekte med, och dessa oändliga utlägg och listor om vem man var kär i!

Våran son

Lilypie Kids Birthday tickers

Våran dotter

Lilypie First Birthday tickers

Fråga mig

0 besvarade frågor

E + M = Sant

Daisypath Anniversary tickers

Mitt humör

My Unkymood Punkymood (Unkymoods)

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Omröstning

En sommar utan sol.....?
 ..är ingen sommar alls!
 ..spelar ingen roll.
 ..är det bästa som finns!!

Gästbok

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards