Alla inlägg under juni 2011

Av Emma - 30 juni 2011 21:23


Ja det känns mycket lättare att andas nu på kvällskvisten, det regnade tidigare på eftermiddagen, och nu går det att ha balkongdörren öppen utan att bli varm. Härligt tycker jag.


Så vad har hänt idag? Ngt som intresserar någon annan än mig...troligen inte men jag kör på iallafall.

Lämnade sonen, varmt och klibbigt var det redan vid 9 tiden. Jag åkte ner till stan, storhandlade, mannen kom och hämtade mig, för nej det går inte att bära hem en storhandling på bussen med vagn :-) Skönt att han kunde sticka ifrån jobbet en stund.

Sedan vart det tid för lunch, blev fiskgratäng, och jag hann slappa i soffan i exakt 16 minuter innan det var tid att gå till förskolan och hämta bustrollet. Lillan somnade i bilen hem vid 12 tiden och vaknade gott när jag lyfte över henne till vagnen vid kvart i 2. Så en härlig tupplur för henne.

Dom hade badat idag också, och fått åka på en häftig vattenbana ner från en liten kulle på gården. Vilken underbar förskola Ibrahim hamnade på! Jag är stormförtjust och överlycklig att lillan hamnade på samma avdelning. Ser jag verkligen fram emot.


Vi gick hem, lagade mat, sedan skall jag erkänna att soffan ropade mitt namn...väldigt högt och länge!! Så jag gav upp och gick dit..oh hjälp va trött jag blev. Ja jag kanske dåsade till, jag vet inte,. men ungarna levde när jag kom tillbaka till verkligheten iallafall :-) Tittade på klockan, och det hade gått...5 minuter! haha, det kändes som en timma, så det var väll bra.


Sedan hände det. Höjdpunkten på hela dagen, ja hela veckan kanske. Ibbes första tand lossnade. Han blev överlycklig!! Så nu ligger den i ett glas brevid sängen och inväntar tandfeén. Min lilla kille blir stor..suck. Och den brevid är lika lös den, jag ger den en vecka kanske. Han sa flera gånger " Mamma, jag gillar att tappa tänder!!" :-D


Nej nu avslutar vi denna kväll med ett härligt klipp. Vet inte riktigt vad det blir än, men hoppas ni gillar det :-D


Peace//Emma


Av Emma - 29 juni 2011 21:25


Haft en bra dag, fikat hos goa Helena. Härligt att hitta en vän på äldre dagar. Vi pratade just om det, att ju äldre man blir destå svårare blir det att knyta nya kontakter. Man springer ju inte fram och frågar om man kan hitta på något till vem som helst. Inte som när man är liten och alla blir vänner över en natt. Nej oftast är det genom grupper när man blir gravid eller efteråt när man träffas i föräldragrupper på något sätt. Men jag är mkt glad att jag har träffat Helena och Ingela.

Blev fika, och massa prat och jordgubbar på det. helt perfekt.


Sedan bar det av för att hämta sonen. Jag hörde honom innan jag såg honom. När jag kom runt hörnet såg jag honom springandes genom en vattenspridare i bara kallingarna. Åh, det såg så härligt ut. Alla barnen hade så roligt. Ibland vill man bli barn på nytt. Visst jag kan väll springa genom en vattenspridare nu..men men..:-)


Hem, laga lite mat, plockade iordning på balkongen, la dit nya mattan jag köpt, nu är det bara lite blommor så blir det fint. satt där ett tag efter lillan somnat och läste en bok. Detta är första gången sedan jag födde henne för snart 11 månader sen som jag satt mig ner för att läsa!! Och det var underbart..jag måste ta mig tid till det. Varför kolla på dumburken när det inte är något roligt att titta på? Nej, stänga av tv:n och läsa iställer är mitt sommarlöfte!


Längtar till jag skall ner till hembygderna. Lata dagar i trädgården, barnen kan leka och bada, träffa goa vänner, bara ta det lungt. Det passar utmärkt som semester till mig, jag är inte den som är den. Bara komma bort lite från hemma miljön, lite avlastning med barnen och jag är nöjd! Kommer bli kanon.


Nej huvudvärken gör sig påmind..skall jag lägga mig i sängen eller fortsätta lite till i boken? Skall tänka på det en minut eller så.


Godnatt iallafall//Emma

Av Emma - 29 juni 2011 09:48


Igår var det utflykt med Jenny, mkt trevligt, och idag en förmiddag hemma hos goa Helena och hennes lilla. Det blir väll lite fika (brukar alltid vara så mumsigt så) och lite tjöt. Skall bli väldigt kul. Sedan att jag svettas megadroppar redan efter lämning på dagis och ett varv nere på konsum lägger jag åt sidan. Skulle jag göra som jag vill skulle jag stanna inne hela sommaren, men det blir ju lite tråkigt. Nej jag skall snart ge mig iväg igen...jag kan behöva röra på mig :-D


Hörs senare//Emma

Av Emma - 28 juni 2011 15:59


Ja det var roligt att komma iväg idag, men nu är jag trött. Mest av värmen, men att kolla i affärer kan vara tröttsamt också. Det blev ett par skor till mig, dock inga på rea men strunt samma. Vi år gott och strosade runt i olika affärer. Köpte lite smått och gott.


Lite bilder från dagen,och även några från ett par dagar sedan.


Hörs senare!


  I väntan på Jenny, fick lillan sig en banan   Mums mums  

  Mina nya sandaler. Kass bild, men ni ser väll lite av mina skidor (strl 42!!)   Lillan njuter av en vattendrink på lekplatsen   Glad midsommar! Dans nere i stan

Av Emma - 28 juni 2011 09:26


Ja det kan man lätt säga..herregud. Nej jag vet, man får inte klaga på värmen, eller solen, eller över att man vill sitta inne, inte bli rödbränd mm. Men jag har kommit fram till under mina nästan 30 år här på jorden, att jag och värme inte funkar toppen ihop. Nej våren går bra, hösten är toppen. Men fy, det får man inte säga för då blir det ramaskri. Vaaaaaaarför är du inne? Inte gillar att ligga och pressa i 5 timmar, vad är det för fel på diiiiig? Nja..jag gillar skuggan helt enkelt, den är min bästa vän. den och ett Pampers reklamblad i hårdpapp som jag fläktar mig med just nu.


Har lämnat Ibrahim på dagis, han skulle abslout ha långärmat och en t-shirt över, lite coolt sådär, och visst han svettades, men han ändrade sig inte. Och då fick han ha det. Jag är nu hemma en snabbis, och skall strax iväg till Överby, (metropolen Trollhättan) med vännen Jenny, för att kolla på skor. Dom har 50% rea på Deichmann, och sandaler till mig från 124 kr, eller till sonen från 114 kr, kan man inte pruta på! Så det blir en sväng dit nu. Kommer säääkert därifrån med skor till barnen, men jag satsar stenhårt på att hitta ngt till mina varma fötter också. Går ju i ett par ful...herrsandaler tror jag det är, som var så behändiga förra sommaren då jag var höggravid och vattenfylld. Visst dom fyller son funktion och är bekväma, men några stilpoäng får dom inte.


Nej plikten kallar.


Ha det!!

Av Emma - 27 juni 2011 22:40


Det blev en slitsam eftermiddag/kväll. Jag förbrännde nog en kcal eller 2, vilket alltid är välkommet. Jag drog ju igång imorse med att inhandla lite roliga städprodukter (ooooh, vad man vill spendera sina slantar på det!) började torka av allt i vardagsrummet, när min kära vännina dök upp på kaffe. Ja eller dök upp och dök upp..jag bjöd ju henne. Var detta ett försök att sabotera för mig själv? Hmm..

Trevligt hade vi iallafall, och jag tänkte att jag fortsätter imorgon (Med badrum, golven och balkongen) Men när det började närma sig 6-tiden, lillan skulle snart sova, drog jag ett varv med damsugaren, och när hon sedan somnat, svabbade jag av golven, städade och rengjorde balkongen (nya blomster behövs asap!) och städade toaletten.Ja jag blev lite svettig!! Solen gassade, ingen vind what so ever, och ja, jag vart helt slut. Men en dusch senare, och jag var som pånytt född :-) Och det känns härligt just nu...


Avslutar med ett favvoklipp. Killen är från Holland..tror jag, och är skitgo. Visar verkligen att man inte skall dömma folk efter hur de ser ut. Han vann hela showen, congrats!!

Over and out//Emma



Av Emma - 27 juni 2011 16:18


Ja men hej hej, tjena. Herregud...finns denna bloggen kvar..kan man tänkla sig. Hade helt lagt den på hyllan, men har känt ett sug efter att blogga lite igen de senaste veckorna. Var faktiskt här för att kollan om jag skulle starta en ny blogg, men jag kanske bara skall fortsätta på denna. Inte för att jag har ett troget gäng som följer mig, men ibland är det verkligen för ens egen skull man skriver. Så är det för mig iallafall.


Ja tiden har gått, lillan är nu snart 11 månader (!!) sonen börjar förskoleklass till hösten, sjaälv skall jag ge mig ut i verkligheten igen i mitten av september, då lillan skall skolas in. Och jag med kanske...vem vet? Jag antar att möjligheterna är oändliga, även om det inte känns så nu. Nej jag skall se positivt på det hela, och givetvis hoppas på att jag hittar ett meningsfull, roligt och givande jobb :-) Förslag???? Tänkte inte det...


Sommaren är här, midsommar är över, och jag är lika tjock som vanligt. Hur skall jag ta tag i detta???! Kanske bara att göra det, ge sig faen på det. Men det är inte där skon klämmer. Det är att fortsätta hålla motivationen igång. Att orka kämpa, när vägen är superlång, att peppa sig själv när man är ensam och sötsugen. Ja allt runt omkring. Men att bara skjuta upp på det hjälper ju inte.


Nej mitt nya uppdrag:


Fit at 30! Jag fyller ju 30 år i vinter...visst sjutton skall jag klara av att gå ner några kilon tills dess? Ja jag skall räkna på det hela, planera lite, kolla runt, och kanske satsa på ngt jag inte provat innan. Några förslag här också kanske?


Ha det bäst!


Kram Emma

Presentation


Kommer ni ihåg dom fluffiga och söta dagböckerna man hade som liten, med en liten kattunge på, och ett oerhört inbrottsäkert hänglås? Där man skrev om vad man gjorde i skolan, vilka man lekte med, och dessa oändliga utlägg och listor om vem man var kär i!

Våran son

Lilypie Kids Birthday tickers

Våran dotter

Lilypie First Birthday tickers

Fråga mig

0 besvarade frågor

E + M = Sant

Daisypath Anniversary tickers

Mitt humör

My Unkymood Punkymood (Unkymoods)

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Omröstning

En sommar utan sol.....?
 ..är ingen sommar alls!
 ..spelar ingen roll.
 ..är det bästa som finns!!

Gästbok

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards