Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

28/6-2011 Sommaren har hittat hit!

Av Emma - 28 juni 2011 09:26


Ja det kan man lätt säga..herregud. Nej jag vet, man får inte klaga på värmen, eller solen, eller över att man vill sitta inne, inte bli rödbränd mm. Men jag har kommit fram till under mina nästan 30 år här på jorden, att jag och värme inte funkar toppen ihop. Nej våren går bra, hösten är toppen. Men fy, det får man inte säga för då blir det ramaskri. Vaaaaaaarför är du inne? Inte gillar att ligga och pressa i 5 timmar, vad är det för fel på diiiiig? Nja..jag gillar skuggan helt enkelt, den är min bästa vän. den och ett Pampers reklamblad i hårdpapp som jag fläktar mig med just nu.


Har lämnat Ibrahim på dagis, han skulle abslout ha långärmat och en t-shirt över, lite coolt sådär, och visst han svettades, men han ändrade sig inte. Och då fick han ha det. Jag är nu hemma en snabbis, och skall strax iväg till Överby, (metropolen Trollhättan) med vännen Jenny, för att kolla på skor. Dom har 50% rea på Deichmann, och sandaler till mig från 124 kr, eller till sonen från 114 kr, kan man inte pruta på! Så det blir en sväng dit nu. Kommer säääkert därifrån med skor till barnen, men jag satsar stenhårt på att hitta ngt till mina varma fötter också. Går ju i ett par ful...herrsandaler tror jag det är, som var så behändiga förra sommaren då jag var höggravid och vattenfylld. Visst dom fyller son funktion och är bekväma, men några stilpoäng får dom inte.


Nej plikten kallar.


Ha det!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 4 juli 2011 11:26

Fick med mig en jättetjock pärm från dagis nu på morgonen med kort på sonen, sagor han gjort, bilder han ritat, uppgifter han har löst...såååå roligt att kolla igenom! Sedan hade dom gjort en fin folder och lagt alla hans teckningar i.         ...

Av Emma - 3 juli 2011 21:18

Det är vad jag har gjort idag. Känns som om jag av misstag tog 5 sömntabletter imorse. Hela dagen har jag varit sååå trött, ingen energi eller ork till ngt. Jo jag stekte ett jädra lass med pannkakor...varmt! Men så smidigt att ta fram till grabben (...

Av Emma - 2 juli 2011 18:03

  Ja vi gav oss ut innan, påklädda och redo, för det såg mulet, blåsigt och ganska kallt ut. Rustade med jackor och paraply. Och när vi kom ner..herregud, klibbigt, varmt och ....kletigt! Verkligen inte vad vi hade räknat med.   Jaja, bara att ...

Av Emma - 2 juli 2011 07:32

  Jag kan inte fatta att i slutet av denna månaden fyller min lilla gullunge 1 år!! Nej jag kan inte förstå alls...vart har detta året tagit vägen? Skall bara vara hemma till mitten av september, sedan börjar inskolning på dagis. Hjälp..jag vill at...

Av Emma - 1 juli 2011 07:33

  Hur mycket jag än torkar så kommer det bara mer. Lillan är förkyld, och hon är täpt och dan. Har varit det ett tag nu, men som tur är stör det inte hennes nattsömn eller ngt. Lite kämpigt att äta kanske, men det går :-) Stora killen lät lite förk...

Presentation


Kommer ni ihåg dom fluffiga och söta dagböckerna man hade som liten, med en liten kattunge på, och ett oerhört inbrottsäkert hänglås? Där man skrev om vad man gjorde i skolan, vilka man lekte med, och dessa oändliga utlägg och listor om vem man var kär i!

Våran son

Lilypie Kids Birthday tickers

Våran dotter

Lilypie First Birthday tickers

Fråga mig

0 besvarade frågor

E + M = Sant

Daisypath Anniversary tickers

Mitt humör

My Unkymood Punkymood (Unkymoods)

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Omröstning

En sommar utan sol.....?
 ..är ingen sommar alls!
 ..spelar ingen roll.
 ..är det bästa som finns!!

Gästbok

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards