Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

4/10 Ja visst skall ja leva....lalala

Av Emma - 4 oktober 2010 11:30


Jag måste bara få börja med att ropa ut att min första vecka av kontrollerat matintag, mindre portioner, mer motion, inga sötsaker alls, har resulterat i:

-4,4 kg!!!! På en vecka!! Och jag har ätit. Ingen diet här inte. Rört på mig lite mer, men inte till full kapacitet då jag har haft ont i halsen. Ja detta känns underbart. Toppen. Och jag mår kanon, har fått en ny energi för livet. Ja detta skall jag klara. Till sommaren....ja då ni!! :-)

Så iom detta har jag ju klarat av delmålet som jag satte till den 11/10 med -4 kg.


Jag satsar nu på:


-4,5 kg , 25/10


Vi skall se ifall det håller i sig, och att jag klarar av det. Det blir ju 1,5 kilo/vecka. Jag satsar stenhårt på detta.

 


Mamma var ju här i helgen, vi hade jätte trevligt. Var ute lite med barnen, tjötade, åt gott mm. Som man brukar göra när vi ses. Fick en skitgo halsduk, 2 par vantar, och så kommer ju Zumba Fitness paketet om några dagar. Här skall dansas :-) Ibbe fick vantar och en för tidig födelsedagspresent, en overoll. Skitbra, och den var snygg med. Alltid ett plus. Lillan fick 2 st pyjamasar. Det behövde hon. Tack mamma, V och mormor för detta fina.


Nu skall jag börja förbereda lunchen, det blir köttfärsås med massa bönor med råris. Mums mums. Och sedan skall jag ge mig på att koka egen ärtsoppa för första gången. Bönorna har legat i blöt sedan igår. Det får bli det till mellanmål senare ikväll.


Kram Emma som idag är 1 år visare, snyggare och gladare!!!

 
 
Ingen bild

Anne H

17 oktober 2010 23:27

Hej vännen och stort grattis så här i efterskott, HUR kunde jag glömma att du fyllde år. Flåt, ser att du hade en bra dag och vad roligt att du skall dansa zumba. Skulle kanske ta och utmana dig nu när du är så duktig med viktnedgången och håller motivationen på topp...
Stort grattis och en Bamsekram till dig.
Saknar dig och tycker det snart är dags att ses igen.
Kram Anne H

 
My

My

14 november 2010 22:13

Du e duktig Emma!! Grattis i efterskott. Jag lägger dig i mina länkar, hoppas det är okey! Kram

http://myboman.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 4 juli 2011 11:26

Fick med mig en jättetjock pärm från dagis nu på morgonen med kort på sonen, sagor han gjort, bilder han ritat, uppgifter han har löst...såååå roligt att kolla igenom! Sedan hade dom gjort en fin folder och lagt alla hans teckningar i.         ...

Av Emma - 3 juli 2011 21:18

Det är vad jag har gjort idag. Känns som om jag av misstag tog 5 sömntabletter imorse. Hela dagen har jag varit sååå trött, ingen energi eller ork till ngt. Jo jag stekte ett jädra lass med pannkakor...varmt! Men så smidigt att ta fram till grabben (...

Av Emma - 2 juli 2011 18:03

  Ja vi gav oss ut innan, påklädda och redo, för det såg mulet, blåsigt och ganska kallt ut. Rustade med jackor och paraply. Och när vi kom ner..herregud, klibbigt, varmt och ....kletigt! Verkligen inte vad vi hade räknat med.   Jaja, bara att ...

Av Emma - 2 juli 2011 07:32

  Jag kan inte fatta att i slutet av denna månaden fyller min lilla gullunge 1 år!! Nej jag kan inte förstå alls...vart har detta året tagit vägen? Skall bara vara hemma till mitten av september, sedan börjar inskolning på dagis. Hjälp..jag vill at...

Av Emma - 1 juli 2011 07:33

  Hur mycket jag än torkar så kommer det bara mer. Lillan är förkyld, och hon är täpt och dan. Har varit det ett tag nu, men som tur är stör det inte hennes nattsömn eller ngt. Lite kämpigt att äta kanske, men det går :-) Stora killen lät lite förk...

Presentation


Kommer ni ihåg dom fluffiga och söta dagböckerna man hade som liten, med en liten kattunge på, och ett oerhört inbrottsäkert hänglås? Där man skrev om vad man gjorde i skolan, vilka man lekte med, och dessa oändliga utlägg och listor om vem man var kär i!

Våran son

Lilypie Kids Birthday tickers

Våran dotter

Lilypie First Birthday tickers

Fråga mig

0 besvarade frågor

E + M = Sant

Daisypath Anniversary tickers

Mitt humör

My Unkymood Punkymood (Unkymoods)

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Omröstning

En sommar utan sol.....?
 ..är ingen sommar alls!
 ..spelar ingen roll.
 ..är det bästa som finns!!

Gästbok

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards