Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

29/6-2011 Värme, tjöt och jordgubbar

Av Emma - 29 juni 2011 21:25


Haft en bra dag, fikat hos goa Helena. Härligt att hitta en vän på äldre dagar. Vi pratade just om det, att ju äldre man blir destå svårare blir det att knyta nya kontakter. Man springer ju inte fram och frågar om man kan hitta på något till vem som helst. Inte som när man är liten och alla blir vänner över en natt. Nej oftast är det genom grupper när man blir gravid eller efteråt när man träffas i föräldragrupper på något sätt. Men jag är mkt glad att jag har träffat Helena och Ingela.

Blev fika, och massa prat och jordgubbar på det. helt perfekt.


Sedan bar det av för att hämta sonen. Jag hörde honom innan jag såg honom. När jag kom runt hörnet såg jag honom springandes genom en vattenspridare i bara kallingarna. Åh, det såg så härligt ut. Alla barnen hade så roligt. Ibland vill man bli barn på nytt. Visst jag kan väll springa genom en vattenspridare nu..men men..:-)


Hem, laga lite mat, plockade iordning på balkongen, la dit nya mattan jag köpt, nu är det bara lite blommor så blir det fint. satt där ett tag efter lillan somnat och läste en bok. Detta är första gången sedan jag födde henne för snart 11 månader sen som jag satt mig ner för att läsa!! Och det var underbart..jag måste ta mig tid till det. Varför kolla på dumburken när det inte är något roligt att titta på? Nej, stänga av tv:n och läsa iställer är mitt sommarlöfte!


Längtar till jag skall ner till hembygderna. Lata dagar i trädgården, barnen kan leka och bada, träffa goa vänner, bara ta det lungt. Det passar utmärkt som semester till mig, jag är inte den som är den. Bara komma bort lite från hemma miljön, lite avlastning med barnen och jag är nöjd! Kommer bli kanon.


Nej huvudvärken gör sig påmind..skall jag lägga mig i sängen eller fortsätta lite till i boken? Skall tänka på det en minut eller så.


Godnatt iallafall//Emma

 
 
Ingen bild

mumma

29 juni 2011 21:46

hej på dej. Va trevligt att du har fått fram en bok.Har du inga större pretantioner än att få lite avlastning med barna när du kommer häråt så tror ja alldeles säkert att det kommer att ordna sej,kan inte tänka mej annat..... godnatt tillbaka !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 4 juli 2011 11:26

Fick med mig en jättetjock pärm från dagis nu på morgonen med kort på sonen, sagor han gjort, bilder han ritat, uppgifter han har löst...såååå roligt att kolla igenom! Sedan hade dom gjort en fin folder och lagt alla hans teckningar i.         ...

Av Emma - 3 juli 2011 21:18

Det är vad jag har gjort idag. Känns som om jag av misstag tog 5 sömntabletter imorse. Hela dagen har jag varit sååå trött, ingen energi eller ork till ngt. Jo jag stekte ett jädra lass med pannkakor...varmt! Men så smidigt att ta fram till grabben (...

Av Emma - 2 juli 2011 18:03

  Ja vi gav oss ut innan, påklädda och redo, för det såg mulet, blåsigt och ganska kallt ut. Rustade med jackor och paraply. Och när vi kom ner..herregud, klibbigt, varmt och ....kletigt! Verkligen inte vad vi hade räknat med.   Jaja, bara att ...

Av Emma - 2 juli 2011 07:32

  Jag kan inte fatta att i slutet av denna månaden fyller min lilla gullunge 1 år!! Nej jag kan inte förstå alls...vart har detta året tagit vägen? Skall bara vara hemma till mitten av september, sedan börjar inskolning på dagis. Hjälp..jag vill at...

Av Emma - 1 juli 2011 07:33

  Hur mycket jag än torkar så kommer det bara mer. Lillan är förkyld, och hon är täpt och dan. Har varit det ett tag nu, men som tur är stör det inte hennes nattsömn eller ngt. Lite kämpigt att äta kanske, men det går :-) Stora killen lät lite förk...

Presentation


Kommer ni ihåg dom fluffiga och söta dagböckerna man hade som liten, med en liten kattunge på, och ett oerhört inbrottsäkert hänglås? Där man skrev om vad man gjorde i skolan, vilka man lekte med, och dessa oändliga utlägg och listor om vem man var kär i!

Våran son

Lilypie Kids Birthday tickers

Våran dotter

Lilypie First Birthday tickers

Fråga mig

0 besvarade frågor

E + M = Sant

Daisypath Anniversary tickers

Mitt humör

My Unkymood Punkymood (Unkymoods)

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Omröstning

En sommar utan sol.....?
 ..är ingen sommar alls!
 ..spelar ingen roll.
 ..är det bästa som finns!!

Gästbok

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards