Alla inlägg under mars 2010

Av Emma - 18 mars 2010 14:45


Snacka om att jag helt kommit ur själva grejjen att blogga. Det är kul när man väl gör det, men oftast tycker man inte att det händer ngt värt att skriva om. Men det är kul att ha..kolla tillbaka på, lite som en dagbok.


Det har varit dimma här sedan imorse, känns konstigt. Man tittar ut i en drömvärld..ungefär.Tja..


Min kära mamma kommer nog upp till helgen. Skall bli kul att ses igen, det blir ju inte för ofta, men inte överdrivt sällan heller. Mer nu än min London tid iallafall.


Gått in i vecka 20 redan..tiden går fort. Bara halva tiden kvar nu, no problemas. Skall till BM och lyssna på hjärtljuden på tisdag, skall bli mysigt. Har gått upp lite i vikt, men ligger på 1,5 kg hitills, vilket jag tycker är bra. Jag är imponerad av mig själv. Vill verkligen hålla mig under 10 kg, det vore underbart. Men jag kommer ju inte banta eller ngt. Bara be till mat gudarna, att dom har lite överseende med mig denna gången. Jag kommer säkert att svälla sedan, men än så länge är jag glad.


Sätter in lite fina bilder på när jag och Ibbe va ute och lekte, drack varm choklad, och gick och handlade Rödluvan i affären sen.


   

Det var mumsigt tyckte sonen.


Nej nu skall jag laga till lite mat till en hungrig pojke.


Kram Emma  

Av Emma - 11 mars 2010 15:12


Det var ju som tur var inte vattenkoppor sonen hade, men det skulle inte förvåna mig ifall han får det snart. Eftersom det går på hans avdelning. Det jobbiga med molusker är ju att det inte går att behandla. Jo, man kan skära och hålla på med bedövning, men inte kanske när det är såpass lite som han har. Så det är bara att avvakta, och smörja han så det inte kliar så.


Skall laga lite mat nu tänkte jag. Blir nog wookad kyckling med stekta grönsaker. Det brukar sonen gilla. Och jag med för den delen. Godast blir det med curry också. Jag önskade ibland att jag var mer lockad av att bli en riktig mat-mamma, som älskade att laga mat och gjorde det bra. Visst det blir gott, men jag gör det mest för att vi måste äta. Men Ibbe brukar säga ganska ofta till mig att han gillar maten jag gör till honom, den är så god. Så det får duga som betyg.

 

Tvättning idag också...suck.


Kram Emma

Av Emma - 10 mars 2010 10:17


Skall med sonen till VC idag för att kolla upp ifall hans molusker är vattenkoppor, eller att dom bara har ändrat sig lite. Ohh...jag kommer ihåg när jag fick det, det är ju inte roligt. Men det går visst vattenkoppor på dagis nu, så dom vill väll vara försiktiga. Men han är där nu och leker. Dom tyckte inte att jag var tvungen att hämta honom, för är han smittad har han ju redan varit det ett tag nu. Ja jag vet inte, men vi skall kolla upp det iallafall.


Höll på att sträcka ryggen när vi gick till dagis innan..fan va halt det är på sina ställen. Och det är inte där det ligger stora isflak som är farligast. Nej det är där det är nästan bart, men en tunn isbeläggning på vägen.. man kan ju slå ihjäl sig. Får sätta på dubbar på skorna eller ngt.


Kram Emma

Av Emma - 9 mars 2010 09:55


Det är inte helt fel ibland. Speciellt inte efter 4 dagar non stop med min lilla buse. Igår låg  jag däckad med huvudvärk som inte ville ge sig. Det började när jag slog upp ögonen på morgonen, och fortsatte fram till jag nattpinkade. Sååå jobbigt. Och nu när jag gick hem från dagis, dunkade huvudet så att jag var tvungen att stanna lite. Kan bero på att jag inte drack kaffe igår?? Vet ej, men nu skall jag dricka en till kopp i förebyggande syfte.


Jag börjar nästan undra när min mage skall börja växa. ..visst den kanske är lite rundare och hårdare under naveln, men inte så mkt mer. Bebis tar det ganska lungt nu för tiden...chillar bara. Ibland känner jag lite buffande när jag sitter i vissa ställningar. Kanske skall njuta av det medans jag kan, det kommer ju bli värre. Men Ibbe var ganska lugn och fin, inte så mycket sparkande, som vissa kan råka ut för.


Ser fram emot finalen av melodifestivalen på lördag...oh blev så besviken på andra chansen. Jessica Andersson?? kan man sjunga en tråkigare låt?? jag kommer inte ihåg en ton av den. Nej då kunde väll Kalle och hans Orsa vänner få gå vidare, det var ju lite sväng i den iallafall. Och Alcazar??!! Vad är det med folket i detta land...why?? Jag finner inga ord. Men men, mina favvisar inför finalen är Salem, Darin och herr Jöback. Jag litar på att vi tar fram rätt låt detta året. Snälla?!!


Favvo nr 1 : Salem Al Fakir


Hejja Hejja!!!


Kram Emma



Av Emma - 5 mars 2010 12:30


Ja det var en liten krabat i magen. Vilken sort vet vi inte än, BM va inte sugen alls på att berätta det för oss. Eller hon kollade nog inte ens, även om M försökte några gånger. Jaja..hon vill väll inte få arga brav ifrån föräldrar som dekorerat hela barnrummet i rosa, och ut tittar en kille, för att hon sa det. Vi klarar oss..får vänta några veckor till bara. Men jo, den lille sprattlade, och vinkade på UL igår. Jag hade rätt på datumet - 1 dag bara. Snacka om att ha koll på sin ägglossning, haha.

 Jag hade ju sett h*n innan, men det var första gången för M. Jag bifogar en liten bild. kanske ingen som kan se vad det skall föreställa, men det är våran bebis iallafall :-D Beräknad förlossning 9/8- 2010!!


Och nej, det är inget könsorgan, utan navelsträngen :-D


Ibbe va ute och besteg en jättestor snöhög härom dagen, några bilder från detta. Man kanske inte ser hur hög den var, men säkert 5-6 meter. Men det var ingen fara tyckte han.


 

Glad värre.


Nu skall jag göra lite lunch till sonen min..och kanske att jag tar en liten mumsbit själv.


Kram Emma     

Presentation


Kommer ni ihåg dom fluffiga och söta dagböckerna man hade som liten, med en liten kattunge på, och ett oerhört inbrottsäkert hänglås? Där man skrev om vad man gjorde i skolan, vilka man lekte med, och dessa oändliga utlägg och listor om vem man var kär i!

Våran son

Lilypie Kids Birthday tickers

Våran dotter

Lilypie First Birthday tickers

Fråga mig

0 besvarade frågor

E + M = Sant

Daisypath Anniversary tickers

Mitt humör

My Unkymood Punkymood (Unkymoods)

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

En sommar utan sol.....?
 ..är ingen sommar alls!
 ..spelar ingen roll.
 ..är det bästa som finns!!

Gästbok

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards