Direktlänk till inlägg 2 juli 2011

2/7-2001 Tiden springer iväg

Av Emma - 2 juli 2011 07:32


Jag kan inte fatta att i slutet av denna månaden fyller min lilla gullunge 1 år!! Nej jag kan inte förstå alls...vart har detta året tagit vägen? Skall bara vara hemma till mitten av september, sedan börjar inskolning på dagis. Hjälp..jag vill att hon skall vara bebis ett bra tag till, men det lär jag ju inte kunna få igenom :-) Hon sitter här nu och har just ätit en pågenlimpa (ja givetvis bara en macka, inte hela limpan!) och nu tuggar hon på ett göteborsrån. Tänk när hon låg där på min arm och smaskade...ja det var tider det. Allt har gått så bra, kanske därför detta året har runnit iväg.

Nu sitter hon med våran gamla telefon vid örat och ropar på någon där i andra sidan. Heeeeeeee, edda, heeeee :-D


En av sakerna jag inte kan styra är vädret..väldigt typiskt att det har regnat halva natten och nu på morgonen, blåser och är ganska kallt. Just idag när vi skall ner och leka i hoppborgen dom sätter upp för barnen..jaja. Får väll se hur det ser ut om några timmar, så får vi bestämma oss då. Annars får vi hitta på något annat roligt.


Håller även tummarna för en regnfri tid nere hos familjen nästa vecka och ett tag framöver. Inte kul när man äntligen kommer till hus att sitta inne. Jag håller tummarna och får väll offra ngt till vädergudarna. Räcker 2 barn? ;-)


Längtar sååååå. Skall ju träffa goa vännen Camilla, och när vi pratade igår så blev jag bjuden av hennes kille (via Camilla) på hans 40 års partaj. Faen vilken grej att detta sker när jag är där nere. Tur för mig..deras små fester är alltid roliga, och jag längtar efter att få sitta och snacka skit med Camilla :-)


Sonen sover fortfarande, och det tycker jag han kan göra ett tag till. Inget roligt att komma upp till..han kommer att börja fråga om hoppborgen med en gång, och jag vet ju inte hur det blir.


Ni får ha det så bra ni kan//Emma

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 4 juli 2011 11:26

Fick med mig en jättetjock pärm från dagis nu på morgonen med kort på sonen, sagor han gjort, bilder han ritat, uppgifter han har löst...såååå roligt att kolla igenom! Sedan hade dom gjort en fin folder och lagt alla hans teckningar i.         ...

Av Emma - 3 juli 2011 21:18

Det är vad jag har gjort idag. Känns som om jag av misstag tog 5 sömntabletter imorse. Hela dagen har jag varit sååå trött, ingen energi eller ork till ngt. Jo jag stekte ett jädra lass med pannkakor...varmt! Men så smidigt att ta fram till grabben (...

Av Emma - 2 juli 2011 18:03

  Ja vi gav oss ut innan, påklädda och redo, för det såg mulet, blåsigt och ganska kallt ut. Rustade med jackor och paraply. Och när vi kom ner..herregud, klibbigt, varmt och ....kletigt! Verkligen inte vad vi hade räknat med.   Jaja, bara att ...

Av Emma - 1 juli 2011 07:33

  Hur mycket jag än torkar så kommer det bara mer. Lillan är förkyld, och hon är täpt och dan. Har varit det ett tag nu, men som tur är stör det inte hennes nattsömn eller ngt. Lite kämpigt att äta kanske, men det går :-) Stora killen lät lite förk...

Av Emma - 30 juni 2011 21:23

  Ja det känns mycket lättare att andas nu på kvällskvisten, det regnade tidigare på eftermiddagen, och nu går det att ha balkongdörren öppen utan att bli varm. Härligt tycker jag.   Så vad har hänt idag? Ngt som intresserar någon annan än mig....

Presentation


Kommer ni ihåg dom fluffiga och söta dagböckerna man hade som liten, med en liten kattunge på, och ett oerhört inbrottsäkert hänglås? Där man skrev om vad man gjorde i skolan, vilka man lekte med, och dessa oändliga utlägg och listor om vem man var kär i!

Våran son

Lilypie Kids Birthday tickers

Våran dotter

Lilypie First Birthday tickers

Fråga mig

0 besvarade frågor

E + M = Sant

Daisypath Anniversary tickers

Mitt humör

My Unkymood Punkymood (Unkymoods)

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011
>>>

Omröstning

En sommar utan sol.....?
 ..är ingen sommar alls!
 ..spelar ingen roll.
 ..är det bästa som finns!!

Gästbok

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards