Alla inlägg under april 2010

Av Emma - 20 april 2010 11:33


Jo jag har varit på min koll idag. Allt såg bra ut, värderna var perfekta, blodtrycket med, har gått upp 1,8 kg hitills. Men vad faen är det som gör att jag mår sähär illa då? Det kommer och går, och idag på bussen dit vällde det över mig. Fick springa till BM och han till toan innan jag spydde ( ursäkta känsliga läsare) Jag har inte spytt förut, ja bara när jag hade vinterkräksjukan, men inte pga graviditeten. Men dom kunde inte hitta ngt. Inget fel. Skall dit om redan 2 veckor för att kolla blodtrycket igen, och jag skall höra av mig ifall jag mår dåligt. Liten hade iallafall 144 slag/min, och det lät bra. Jag ligger precis på kurvan över storleken på magen, så allt det känns kanon.


Skall iväg om en liten stund och träffa en kompis. Det var ju ett tag sedan, och även om det kanske känns lite pirrigt, så gör det ändå inte det på samma gång. Vi skulle vart här först, men mannen är ledig idag, och tjejer måste ju kunna snacka oc´h skvallra utan att ngn hör på, eller hur? Så vi skall till stan tror jag.


Ibbe är så duktig med sina glasögon, måste bara nämna det. Jag trodde det skulle vara värre, mer bråk över detta, men nej. Klart ibland blir han trött på dom, men det blir jag på mina med. Jag lägger av mig dom ett tag.


Nej nu skall jag göra iordning mig...höres


Kram Emma

Av Emma - 12 april 2010 11:18


Så känns det iallafall. Solen skiner, och inte många moln på himmeln. Vi var ute en bra stund igår jag och lillen. Det var skönt i solen, men vinden var ju svinkall. Satt på en sten på lekplatsen, för de har inte fått upp några sittplatser än. Hoppas det kommer snart, för det var kallt för lilla rumpan.


Veckorna går, och jag går in i vecka 24 imorgon. Kanske går tiden fort, jag vet inte riktigt. Jag tycker inte det händer så mkt storleksmässigt med magen, men jag känner ju av Liten mkt varje dag. Favorit sysselsättning är att sparka på urinblåsan. Jaja, små saker kan roa. Skall till BM nästa tisdag, ta lite prover, mäta, väga mm. Har fortfarande bara gått upp 1,5 kg, så det är jag glad över. Kommer ihåg med Ibbe att jag alltid hade sådan ångest när jag gick till BM för jag visste att jag hade lagt på mig. Men det var aldrig ngn som sa ngt. Inte fören det var för sent, och jag var tvungen att läggas in. Hoppas att jag slipper detta denna gången.


Vi skall snart gå ut och leka av oss lite. Eller jag säger oss...jag menar ju sonen såklart. Imorgon börjar dagis, det var ett tag sedan. Det har ju varit påsklov och allt. Han säger nu att han inte vill till dagis, men jag vet att när det väl blir morgon, och vi kommer dit, så springer han in som en galning utan att säga hejdå. Så det stämmer nog inte riktigt. Men han är en hemma person. Han gillar att vara hemma. Hoppas det kommer gå bra med glasögonen på dagis..men det tror jag nog nästan. Det gjorde det förra gången. Där men inte hemma. Nu går det ganska bra hemma. Säger fortfarande att han inte ser när han tittar på tv, men han har på sig dom 70% av tiden iallafall.


Kram Emma



Presentation


Kommer ni ihåg dom fluffiga och söta dagböckerna man hade som liten, med en liten kattunge på, och ett oerhört inbrottsäkert hänglås? Där man skrev om vad man gjorde i skolan, vilka man lekte med, och dessa oändliga utlägg och listor om vem man var kär i!

Våran son

Lilypie Kids Birthday tickers

Våran dotter

Lilypie First Birthday tickers

Fråga mig

0 besvarade frågor

E + M = Sant

Daisypath Anniversary tickers

Mitt humör

My Unkymood Punkymood (Unkymoods)

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

En sommar utan sol.....?
 ..är ingen sommar alls!
 ..spelar ingen roll.
 ..är det bästa som finns!!

Gästbok

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards