Alla inlägg under januari 2010

Av Emma - 31 januari 2010 17:06


Jo dagens schlager-goding blir från 1994 Roger Pontare&Marie Bergman Stjärnorna. Så fin...en riktigt fin duett. Lyssna här

Av Emma - 31 januari 2010 16:36


Snart börjar årets fest på tv. Melodifestivalen..japp på lördag kör dom igång. Jag skall försöka ta mammas råd och inte leva mig in så i det, som om besluten faktiskt påverkar mitt vardags liv. Haha, men det är så svårt att inte dras med i hela galenskaperna. Det håller ju på i 6 veckor, och det är hela tiden, överallt. Sedan kommer uppladdningen inför Eurovision...nej, det får jag lugna mig lite med. Här kommer helgens tävlande iallafall:


Anders Ekborg - The Saviour

Frispråkarn - Singel

Jenny Silver - A place to stay

Jessica Andersson - I did it for love

Linda Pritchard - You´re making me hot-hot-hot

Ola - Unstoppable

Pain of Salvation - Road salt

Salem Al Fakir - Keep on walking

 

Nu känner jag inte till alla dessa artister..men det skall bli spännande.


Va ute med grabben idag på förmiddagen. Det var fint väder, men aj så kallt. Men efter att vi vart inne ett tag började det snöa, och det blåste på ordentligt. Ohhh, va kallt. Tur att vi inte var ute då!


Kollar på Sweet 16 på MTV nu..herregud..vilka bortskämda ungar. Sitter i en bil och tjurar för att han inte fick starta den i affären. Försäljaren bara kollade på honom, mamman bönade och bad, och efter ett tag dissade han mamman totalt och bara gick ifrån henne när hon ropade på honom. Man kan ju inget annat än att skratta..


Nej nu skall jag avnjuta mitt te med honung och mjölk (lyx I know) och gosa med mig son..om han tillåter det vill säga.


Kram Emma


Av Emma - 27 januari 2010 13:06

Snön faller lätt igen. Jag hade inte ens märkt att det snöat under natten fören jag tog lilleman till dagis imorse. Sicken överraskning.  Men det är ok. Det är inte jättekallt, och barnen tycker ju att det är roligt iallafll. Och så får man sig en bra gratis workout påväg hem, pulsande i snön i uppförsbacke. Kanon.  


Min svärfar mår inte bra alls nu, så jag skickar en tanke till honom.   


Vad händer mer? Nja inte så mycket...ser fram emot melodifestivalen som drar igång den 6:e. Skall bli kul att se vad som händer i år. Det var ju inte en av mina favoriter som vann förra året, men detta året kanske det är dax för det. Jag känner att jag brukar inte hålla på dom låtar som resten av sverige håller på..jag tyckte 1000 miles var kanon förra året. Och Sarah Dawn Finer var bra. Vi får se vad dom kan trolla fram i år.

En av artisterna i år är ju Darin..jag är verkligen inget fan, men detta framträdandet med denna underbara sången älskar jag. Lyssna själv  


Kram Emma


Av Emma - 25 januari 2010 11:32


Så jävla segt..inget att göra. M är ju fortfarande i Libanon, och jag är så uttråkad. Finns verkligen ingenting att göra i denna staden. Deprimerande?!

Snön ligger kvar, och det är lagom kallt. Var ute och åkte i backarna igår med grabben, men upptäckte att det inte funkar så bra med jeans och låga skor. Men jag äger ju inte en jätte bebis overall och snowboots. Kanske skall tänka på det till nästa vinter så jag kan vältra mig i snön.


Nej jag har inte haft ngn lust att skriva på ett tag...finns inget att skriva om ju. Svärfar mår inte bra...men dom proppar ju han full på mediciner så vi får se hur det går.

Fick ännu ett tack, men nej det blev inte du som fick jobber mail. Har sökt till Ur&Penn...får se ifall jag får komma på en intervju iallafall. Problemet är ju att det är väll 400 pers som söker till en tjänst. Har sökt till 2 byggmarknader, där jag har erfarenhet ifrån, men inte ens där funkar det. Vi får se hur det går. Jag fortsätter söka i alla kanter och vrår.


Nu kommer M nästa onsdag...det ser jag fram emot. Tiden sniglar sig fram för mig, men han som har fullt upp varje dag går det fort för. I know the feeling. Men jag saknar honom iallafall.


Bebisen mår bra. Var och kollade upp det i torsdags då jag fick nog av mina små blödningar jag haft, ville bara se att allt stod bra till där inne. Och då fick jag se lillen. Låg och sprattlade och konstrade..kommer inte bli en lugn en denna. Längtar till h*n kommer ut.


Kram Emma



Av Emma - 18 januari 2010 10:48

 

Jo, det var ett par dagar sedan jag skrev nu. Men det beror på att mamma var här i helgen, och vi umgicks för fullt. Vet ni vad jag fick av min underbara mor? Jo, den tavlan som jag ville sy med rådjur. Den för 500 kr, ja! Hon är inte klok..men jag blev så glad. Nu kommer jag ha att pilla med när M inte är hemma på kvällarna. Men det blir ju verkligen en utmaning. Inte som julkalendern...denna kanske blir klar till nästa vinter. Tack mamma!

Ibbe fick lite saker också, tack tack.


Vi hann med att äta både räkor och kinamat..det var mumsigt måste jag säga. Inte så ofta man sitter och äter räkor i sin ensamhet en kväll. Så det var mysigt.


Skulle ju kolla in Vapenbröder igår..hade ju sett fram emot detta. Somnade. Var så trött. För även om det var underbart att mamma var här..så snarkar hon. Och det kan hon inte hjälpa, men jag är inte van vid det. Så jag vaknade en massa i helgen, sov på soffan lite, va uppe och kissade hela tiden, inte mammas fel, och jag var så trött igår kväll. Skulle lägga mig och läsa godnattsaga, och var helt inställd på att gå upp kl 9 för att titta på filmen. Vaknade till vid 12, för att ta av mig byxorna och tröjan. Haha, ja herregud. Men det var gött att sova.


Skall bli duktig och börja ta promenader nu..jag skall börja med att göra det efter jag lämnat Ibrahim på dagis. Inte maraton lopp med en gång, utan 30 min i rask takt. Jag vill ju inte lägga på mig för mycket denna graviditeten. Och att ut och röra på sig, hjälper ju till med att förbränna det jag mumsar i mig. Skall ju inte till BM fören om ca 12 veckor och vill inte ha rusat upp i vikt då. Jag tänker inte maniskt på det, men det måste finnas i åtanke.


Snart skall vi ut och leka i snön...tänk om dom bara kunde skrapa undan lite av all snön som finns på vägarna så skulle det vara lite lättare att ta sig fram.


Kram Emma

Av Emma - 13 januari 2010 09:44


Oh vad jag känner mig trött och slö hela tiden. Spelar verkligen ingen roll hur mkt jag vilar eller sover. Hade sett fram emot So you think you can dance, hela vecka, men när jag läste godnattsaga för Ibrahim igår så slocknade jag. Typ halv 9!! Och vaknade 7 imorse, för då skulle han kolla på disney innan dagis. Och jag är fortfarande trött! Huvudet hänger inte riktigt med. Igår mådde jag kass. Lite feber, frossa, sådan j*vla huvudvärk, så jag tog 2 alvedon och kurrade ihop mig på soffan.

Va ju och lämnade blod och tog en massa prover hos BM. Tog cellprov för livmodercancer också, för det har jag inte gjort innan. Pratade lite om mina bödningar jag har, men det skall visst inte vara ngt farligt. Men klart man blir lite nervös.


Hittade en tidigare tid i tvättstugan, så nu har jag 3 maskiner och 2 torkrum, 1 torktummlare till mitt förfogande. Bättre än att ta i akuttvättmaskinen. Så halv 12 börjar det. Då smäller det!! Hahaha


Tog fel buss från BM igår, men det gjorde ingenting, hamnade nere i stan. Gick till Bokia och handlade upp mitt presentkort, och hittade en pyamas och strympor till sonen. Och ett par fina örhängen till mig som har 50% på. Kanon köp.


Svar till Anna: Jag älskade filmen!! Ser fram emot den andra på söndag. Snacka om att bli motbevisad om svenska filmer. Den var spännande, och inte en självklar handling. Verkligen kanon.


Nej nu skall jag snart se min favvo/hat såpa Mina bästa år. Kanske ta en kopp vaniljte..ja det låter bra.


Min svärfar skall opereras idag..hoppas jag. Eller han har redan börjat opereras isåfall. Väntar på samtal från M. Hoppas bara att allt går bra.  


Kram Emma

 

JO...en melodifestival goding. Tommy Nilsson..En dag. Underbar låt. Och kolla in kören. Anki Bagger, Jerry Williams..kanoooon.

Av Emma - 10 januari 2010 20:06


Vad har hänt idag då?? Nada...nej jag har städat hemma bara. Skulle ha tvättat en maskin eller 2, men jag sket i det. Fy. Inte för att jag inte har några rena trosor..utan mer för att få undan det som ligger i tvättkorgen. Men det kanske jag gör imorgon...eller på tisdag.

 

Det är kallt och vintrigt här, massor av snö. Jag ville verkligen gå ut idag och åka snowracer, men sonen ville kolla på disney..ok. Jag går ju inte ut själv, även om han tycker att han kan vara inne själv. Han sa att han skulle vara själv hemma när vi skulle gå och handla. Nej nej, lilla du. Du är 4..inte 14.

 

Kanske skall ge denna Johan Falk en chans ikväll..inget bättre på tv ju. Men jag och svenska filmer....ingen favorit. Men jag gillade Livvakterna, så detta kanske är bra.

 

En eurovision favvo till: Johnny Logan Hold me now


Kram Emma

Av Emma - 9 januari 2010 10:06

 

Ännu en helg...innan var det värsta goa tiden. Man längtade och planerade, men nu för tiden är det som vilken dag som helst.

Jag kommer ihåg när jag bodde i London. Jag och min kompis A jobbade i en souvenir butik nere vid Piccadilly Circus, för skitlön verkligen. Men det gjorde ingenting. Vi sparade till hyran, och mat. Ja vad åt vi igentligen, A? Pasta med ketchup..ibland BK, mums. Och sedan gick vi ut på helgen. Till Equinox (RIP) Vilka tider...ja herregud. Då var verkligen helgen det bästa som fanns.

Nuförtiden innebär det ut och leka och sedan gå och köpa lite lördagsgodis till sonen. Kolla på Robinson på TV..tjata med brorsan 4-5 ggr (haha)Men jag älskar det också.


Saknar M!!!!!! Igår lät han så trött och ledsen. Detta tär på honom. Sitta på ett sjukhus hela dagen, fixa papper hit och dit. Och så är han ju orolig. Men han saknar mig och Ibbe massor. Och tiden kommer säkert gå fort.

Ser fram emot finbesök. Bröderna ev nästa helg, och mamma helgen efter. Nice.

 

Eurovision Greatest Hits enligt Emma, fortsätter idag. Denna låten var min favorit 1993. Jag försökte sjunga med men..ja ni förstår ju hur det gick. Vi hade det inspelat på band hos min kompis J, och vi lyssnade om och om på just detta året.


Kram Emma

Presentation


Kommer ni ihåg dom fluffiga och söta dagböckerna man hade som liten, med en liten kattunge på, och ett oerhört inbrottsäkert hänglås? Där man skrev om vad man gjorde i skolan, vilka man lekte med, och dessa oändliga utlägg och listor om vem man var kär i!

Våran son

Lilypie Kids Birthday tickers

Våran dotter

Lilypie First Birthday tickers

Fråga mig

0 besvarade frågor

E + M = Sant

Daisypath Anniversary tickers

Mitt humör

My Unkymood Punkymood (Unkymoods)

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Omröstning

En sommar utan sol.....?
 ..är ingen sommar alls!
 ..spelar ingen roll.
 ..är det bästa som finns!!

Gästbok

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards