Alla inlägg under oktober 2009

Av Emma - 31 oktober 2009 15:36


Snart bär det av till C, där hennes kille skall laga mat till oss och blanda drinkar. Det skall bli kul att träffas, då man inte gör det så ofta har man ju mkt att prata om. Det behöver vi aldrig vara rädda för...att vi inte skall ha ngt att prata om menar jag Glad Det skall bli så roligt, ha en tjejkväll, med goda vänner. Men oxå att få en barnfri kväll, som verkligen inte tillhör det vanligaste. Senast var väll...i augusti tror jag. Man behöver det ibland. Iom att mannen jobbar som man gör, kan jag ju inte lämna bort Ibbe för att hitta på något på kvällerna eller helgerna. Så det får bli när man är här på besök, som ngn kan passa honom. Mamma och han skall iväg och titta på fler ljus på kyrkogården ikväll, men den inne i stan. Jag trodde han skulle vara jätte mörkrädd, men det var nog mest spännande igår.


Då skall man åka hem imorgon, mamma skall ju börja jobba igen på måndag, och sonen skall ju till dagis på tisdag. Skönt att komma hem på ett sätt, där man har allt man behöver, och sonen kan leka med alla sina saker och har sitt rum och så. Men det är roligt att vara borta oxå. Klart jag saknar mannen, men det är ju bara för några dagar. Skall nog ta sena tåget hem imorgon, och är inte hemma fören vid halv 11 då. Passar ju bra efter mannen slutat, och sonen kanske sover på tåget så jag kan få koppla av med en bok  Glad Gillar att åka tåg, men då skall man ha lite bra musik, eller en spännande bok med sig. Annars blir det väl långsamt.


Fick mess från min kompis som jag var i London med. Hon skulle visst träffa en kille som hon hållit kontakten med, som var i stockholm med jobbet nu. Gud va kul. Det var ca 9 år sen vi träffade han och hans kompisar för första gången. Gud va kul vi hade i London, A. Hittade ju anteckningar från första tiden där, och att läsa vad vi gjort på 1 vecka, var ju vad en annan hinner med på 1 år nu!! Vi träffade så mkt folk, var på alla möjliga ställen. Det var den bästa tiden, även om det var oerhört jobbigt ibland. Som när vi blev beslulna på all våran hyra, dagen innan vi skulle betala. Vi bodde 13 pers i en 3:a i centrala London, alla svenskar, och en av oss, en tjej, valde att sno alla våra hyrespengar. Ca 40 000 kr . Detta gjorde att vi blev utkastade och förlorade då oxå våran deposition på en månadshyra. Polisen och 3 st flygplatser var inkopplade. Ja herregud. Men dom tog aldrig fast henne. Hon skrattade nog gott hela vägen till banken.

Bodde med några riktiga pundare där, men dom flesta var goa och vi hade jätteroligt. Underbart att jag och A fortfarande är kompisar efter alla dessa år! Love you!!!

Av Emma - 30 oktober 2009 18:30


Det var så fint på kyrkogården, med alla ljus som var tända. Sonen sprang omkring, och skulle gå på olika stigar. Vi andra skulle följa honom  Glad


HIttade ju lite saker idag i stan, 2 st vinterkängor till sonen, ett stort flygplan, bok till mig, julgardiner och julkuddar till vardagsrummet, lite smink mm. Ville kolla på smycken, men det var en person i affären som jag inte ville snacka med, så det får bli en annan gång.


Ikväll blir det Idol kväll...men jag har lyssnat på genrepet, och jag fattar inte alla låtval. Men men..det kan säkert bli...roligt. Jag längtar mer till på söndag då jag kan kolla i x-factor på nätet.


Är det ngn mer än jag som tycker att det skall bli roligt att titta på "Ullared" på måndag kl 8 på 5:an?? Haha, jag älskar sådana program, och jag kommer säkert inte att bli besviken. Massa av halvgalna kunder, knasiga medarbetare, och en som skall spela tjejfavoriten. Det slår aldrig fel Flört


Nej nu skall jag snart smaska i mig en god bakpotatis med hemmagjord räkröra, och sallad. Det skall bli mumsigt.

Skall även till kompisen på middag och drink imorgon, tillsammans med en annan kompis (hoppas jag). Det skall bli så roligt att träffas, det var ett tag sedan nu. Senast var väll när vi hade middag hemma hos mig först, sen gick vi ut och dansade. U2 säger jag bara Flört


Nej ha det så bra denna fredagskväll, så hörs vi en annan dag!!


Av Emma - 30 oktober 2009 07:42


Oh va härlig det är att gå upp i ottan. Man får se så underbara saker i naturen, saker man annars skulle ha missat om man låg i sin sköna varma säng. Så tack Ibbe, tack för att du väckte mig så jag kunde få upp till detta Hallelulja moment.


Igår var det fullt upp från 10 på morgonen till 8 på kvällen. Åkte till mormor i göteborg, stannade till på kyrkogården och tände ett ljus till morfar. Fikade och åt mat hos mormor, stannade och busade lite, sen åkte vi tillbaka till Borås och lillebror vid 6-tiden. Där bjöds det på hemmabakade bullar och chokladflarn (nej det var inte brorsan som gjort det, men hans tjejkompis). Det var mysigt. Sen bar det av hemåt och alla var nog lite trötta. Kollade på Inåst vid 9, och senad satt jag och mamma och snackade lite, innan det bar av till sängen.


Idag skall minsta brorsan vara barnvakt, och jag och mamma skall in till stan och gå i affärer. Det var ett tag sen det var bara jag och mamma, och det blir väll lite skvaller och shopping. Skall titta på saker till mini som fyller år på måndag, även om han redan skall få lite.Skall ju fira honom här nere, och även med pappa hemma i Uddevalla när vi kommer hem. Tänk att han redan är 4 år...jag fattar inte att det har gått 4 år sen jag tryckte ut den lille. Ja det var en dag man sent glömmer SkrikandesSkrattande


Ha det bra!!

Av Emma - 28 oktober 2009 19:21


Jag har fått mitt beslut om a-kassan!! Det var inte en dag för tidigt skall jag be och tala om. Det var ju 17 veckor sen den första ansökan skickades in, 17 veckor sen jag blev varslad, 17 veckor utan inkomst. Det har inte varit lätt alla gånger skall jag säga.

Men nu skall jag inte prata om detta mer, mina pengar kommer retroaktivt nästa vecka, och sen får vi hoppas att jag får ett jobb så fort som möjligt. Lite svårt här uppe in the land of no jobs, men det skall väll lösa sig på ngt sätt.


Är ju hemma hos mor och hennes sambo nu, och har avnjutit en underbart god middag. Jag är såååå mätt, och väldigt trött...redan. Måste ju bara se på Bonde söker fru idag. Roger är ju för menlös, det är ju bara så roligt att titta på. Det är nästan som att det är han är kvinnan och kvinnorna han valt ut, är männen. Ja herregud. Men man måste titta Skrattande


Imorgon bär det av till mormor och sedan till bror för en försenad födelsedagsfest.


Ha det gött


Av Emma - 28 oktober 2009 08:45


Ja inte jag, men min son är!! Varför tycker inte han det är skönt att ligga en stund på morgonen? Varför skall det upp och hoppas kl 5 på morgonen, med macka, tv och alla tillbehör. Imorse har han hittat sockerskålen och smaskat i sig lite socker, så ja han är lite hyper nu Glad


Skall åka om 2 timmar ungefär, mannen skall köra. Det känns bra, för att sitta 2 timmar på tåg känns inte alltid så roligt. Ifall Ibbe uppför sig, som han oftast gör, går det bra. Men det är ju fruktansvärt långtråkigt. Inte för att det går jätte mkt snabbare med bil, men då är det lugnare iallafall.


Nej nu skall jag duscha, sen ta en stor kopp kaffe. Eller jag kanske tillockmed smäller till med 2 koppar...sen packa det sista. Sen bär det av härifrån!! Underbart.


Later!!!

Av Emma - 27 oktober 2009 16:12


Det har varit så härligt väder idag. Jag och sonen har ju varit ute en bra stund och cyklat och lekt. Inga gunger finns ju uppe på lekplasen, men vi klarade oss med den halvmålade tornet.

Lite bildbevis:


              


Skall packa lite inför imorgon, inte för att vi skall ha med oss så mkt, men det blir ju alltid så endå. Man tar med sig som att man skall vara borta i 3 veckor, när man igentligen skall hem efter 4 dagar. Herregud, hur skall jag hinna använda 10 par trosor och strumpor, 10 tröjor och massa annat. Det gör inte jag iallafall. Och sonens packning skall vi inte prata om. Men ändå så gör jag det varenda gång. Skall försöka klara mig på 1 väska denna gången Flört


 

Ikväll kommer sista delen av en underbar serie "Den stora resan". Jag kommer grina som en galning, för nu skall familjerna resa tillbaka till Sverige och lämna folket och länderna dom har varit i nu under en längre tid.  Jag och Ibbe brukar titta på den tillsammans. Han är så förnuftig även om han bara är 4:a. Han analyserar varför dom inte har några kläder, och varför dom bor i hyddor, och varför dom inte har skor på fötterna. Haha, det är så roligt att lyssna på. Och jag tycker att det är viktigt att han ser och får veta att alla inte lever och ser ut som oss i Sverige. Han får ju en annan kultur iom hans pappas släkt och det tycker jag är bra. Att man skall acceptera alla som dom är.


Nej nu skall mini ha en macka säger ha. En sådan som mommo har. Det är väll bara att gå och fixa en. Ses imorgon Borås!!!!

Av Emma - 27 oktober 2009 09:04


Min son är så lustig. Vart han får allt ifrån har jag ingen aning om. Han vaknade kl 4 i morse (!!!!) och höll på att prata i sängen i ca 2 timmar innan han gav upp och började tjaj om att se på tv. Ok jag snubblade upp, och han fick smörgås och mjölk. Efter ett tag kommer han in till sängen igen och säger: Mamma vi skall gå ut och fira Halloween. Eh, va? Vart har han fått detta ifrån, jag har inte ens nämt det för honom haha.

Jag skall vara en växa, säger han. Jag kan inte hålla mig. En växa?? Menar du inte häxa? Nej en växa. Jaha, och vad har man på sig om man är en växa då? Meeeeeeen, väx-kläder såklart!! Hahahaha, jag garvade så.. Han är tokig. Jag frågade vad jag skulle vara. Ett bi !!! Och pappa en riddare. Mormor skall också vara en växa, M en pumpa och D en trollkarl- Ja herregud...vad säger man. Jag ett bi ?? Ja det är ju passande.


Idag skall vi packa lite, gå ut och leta efter kristall palatset ( ja jag vet ) och städa lite innan vi åker imorgon. Vet inte om det blir tåget eller bil, då mannen säger att bilen inte är 100 %. Vi får se.


Nu skall jag avjnuta en kopp. Hej hej

Av Emma - 26 oktober 2009 16:06


Har gett mig på en maskin i mitt hem som jag aldrig använt innan. Pizza maskinen. Fick den för nästan 1 år sen men det har inte blivit att jag gjort pizza än. Ooops. Men idag tog jag modet till mig...jag skulle bli en pizza bagare!!


Detta är resultatet: En pizza som jag kallar...as-kassan, som består av, tomatsås med lite kryddor i, majs, svamp och lök, halva med rökt kalkon, och andra halvan med tonfisk, ost. Sallad och givetvis the magic sweet chili sås mmmmm. Ja, hur den smakar vet jag inte rikgt, men den är nog inte bättre än mannens Obestämd


                      


Före tillagning                       Under tillagning                Redo att slukas!!


Har så ont i huvudet. Inte så bra att grina innan frukost. Pröva inte på det hemma i stugorna, ok Flört


Har pratat med min underbara vän idag, jag hoppas att det löser sig så att vi alla kan ses i helgen. Men vi rings och hörs, alla inblandade.


Ha det gött

Presentation


Kommer ni ihåg dom fluffiga och söta dagböckerna man hade som liten, med en liten kattunge på, och ett oerhört inbrottsäkert hänglås? Där man skrev om vad man gjorde i skolan, vilka man lekte med, och dessa oändliga utlägg och listor om vem man var kär i!

Våran son

Lilypie Kids Birthday tickers

Våran dotter

Lilypie First Birthday tickers

Fråga mig

0 besvarade frågor

E + M = Sant

Daisypath Anniversary tickers

Mitt humör

My Unkymood Punkymood (Unkymoods)

Klockan

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Omröstning

En sommar utan sol.....?
 ..är ingen sommar alls!
 ..spelar ingen roll.
 ..är det bästa som finns!!

Gästbok

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards